وبلاگ

راهنمای خرید و انتخاب بهترین گلس محافظ صفحه برا گوشی، آیفون،سامسونگ و شیائومی

بهترین گلس گوشی

وقتی روی صفحه نمایش گوشی یک شکستگی یا خراشی می افتد انگار روی مغز ما خراش افتاده و بسیار عذاب آور است. همچنین وقتی تصمیم بگیرید که گوشی خود را بفروشید و مدل جدید تری بگیرید، هیچکس حاضر نیست یک گوشی پر از خط و خش یا شکستگی را از شما بخرد. اینجاست که اهمیت خرید گلس مناسب برای گوشی مشخص می شود.

یک سوال ایجاد می شود که آیا گوشی های جدید و پرچم دار هم به گلس احتیاج داند. باید بگوییم که بله، حتما

چند سالی است که تولید کننده های گوشی موبایل از لایه محافظتی گوریلا گلس(Gorilla Glass) استفاده می کنند. گوریلا گلس یک لایه از جنس آلومینو سیلیکات قلیایی است که مقاومت عالی آن در برار خط و خش در عین ضخامت کم و نازکی، آن را از انواع دیگر شیشه ها متمایز می کند.

اما این لایه شیشیه ای تضمینی ندارد تا از ضربات سخت یا اجسام نوک تیز کاملا محافظت کند. گلس های محافظ اینجا به کمک ما می آیند و این نگرانی را رفع می کنند.

در ادامه به بهترین گلس های گوشی موبایل  موجود در بازار و راهنمای خرید بهترین و مناسب ترین گلس برای گوشی شما می پر دازیم.

همچنین بخوانید: راهنمای جامع انتخاب گلس برای گوشی

فهرست مطالب

بهترین گلس گوشی موبایل، چه گلسی بخریم؟

حتما شما هم برای خرید گلس از دیجی کالا یا فروشگاه های لوازم جانبی، از تنوع و مدل های مختلف گلس گیج و سر در گم شدید.

اما خوشبختانه گلس های محافظ به طور کلی به چند دسته خاص تقسیم می شود که آن ها را کاملا توضیح می دهیم.

بهترین گلس تمپرد یا حرارت دیده:

گلس های تمپرد، گلس هایی از جنس شیشه هستند که برای چندین ساعت در کوره هایی با حرارت بالا می مانند و در اثر دمای بالا مقاومت زیادی به دست می آورند. بهترین مارک های گلس موجود رد بازار عبارت اند از:

  • گلس حرارت دیده سوپر دی میتوبل:(Super D tempered glass screen protector) این گلس محصولی از شرکت معروف mietubl است که به گفته تولید کننده به مدت 4 ساعت در حرارت بالا مقاوم شده اند. این نوع گلس یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گلس های بازار ایران است.
  • گلس تمپرد am film: گلسی با وضوح بالا و سختی 9H که بالا ترین درجه سختی در بین گلس هاست. همپنین تا حدودی ضد چربی و اثر انگشت است
  • گلس تمپرد Supershieldz: سختی این گلس نیز 9H است و ضخامت آن 0.3 میلی متر است. همچنین نصب این گلس آسان ست.

 

بهترین گلس های نانو مایع:

گلس های نانو مایع بسیار معروف و پر طرفدار هستند. این گلس ها در واقع با پخش کردن یک مایع از جنس سیلیکون دی اکسید و حلال های شیشه روی صفحه نمایش و خشک کردن آن با اشعه uv ایجاد می شود.

گلس های نانو مایع مزایای زیادی دارند که باعث محافظت هر چه بیشتر از گوشی شما می شود. حتما در تبلیغات گلس های نانو دیده اید که به چکش روی صفحه موبایل می زنند و صفحه نمی شکند!

بله درست است.در همین حد مقاوم است اما معایبی هم دارد که باید در نظر داشته باشید.

مثلا این گلس را نمی توانید بعد از نصب جدا کنید. همچنین بعد از مدتی این گلس از روی گوشی شما محو می شود.

به دلیل قیمت بالای گلس های نانو، جنس تقلبی آن در بازار ایران فراوان است. شاید به سختی جنس اصلی و با کیفیت را بتوانید پیدا کنید.

این گلس بیشتر برای گوشی های صفحه خمیده استفاده می شود. چرا که هیچ گلسی مثل نانو مایع نمی تواند کاملا صفحه نمایش های خمیده را پوشش دهد.

البته یک مدل گلس دیگر هم در بازار وجود دارد که به گلس نانو جامد معروف است. جنس این گلس ها از رشته های نانو پلیمر است که شباهت زیادی به گلس های شیشه ای دارد و کاملا با گلس نانو متفاوت است.

 

بهترین گلس نانو مایع uv

بهترین گلس های PET (پلی اتیلن ترفتالات):

گلس های پت ساده ترین نوع گلس های موجود در بازار هستند که جنس آن ها تقریبا شبیه بطری های شیشه ای و ظروف غذا هستند. این گلس ها بسیار ارزان قیمت هستند و محافظت خوبی در برابر خراشیدگی صفحه دارند. اما به هیچ وجه در مقابل ضربه یا افتادن گوشی مقاوم نیستند و خرید آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در اینجا می توانید لیست گلس های مشابه و مشترک باهم را ببینید

بهترین گلس های TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک)

با شنیدن نام گلس های تی پی یو حتما به یاد گلس های نرم و منعطف قدیمی می افتید. نصب این گلس ها بسیار پر درد سر است که شامل تمیز کردن زیر گلس و پروسه بیرون کشیدن حباب های فراوان در زیر آن می باشد.

این نوع گلس ها می توانند به صورت محدود خود را ترمیم کنند. یعنی خط و خش های کوچک و ریز به مرور از بین می رود. با چسباندن گلس های TPU صفحه نمایش دیگر شفاف به نظر نمی رسد و کمی از درخشندگی آن از بین می رود. توصیه می کنیم از خرید این نوع گلس هم صرف نظر کنید و فریب قیمت پایین آن را نخورید.

بهترین گلس های شیشه ای معمولی:

گلس های شیشه ای گلس هایی از جنس شیشه شفاف، ساده و بدون حاشیه های منحنی و نسبتا مقاوم هستند.

گلس های شیشه ای معمولی از برش شیشه های بزرگ و شکل دادن در ابعاد مورد نظر تولید می شوند.

این گلس ها از نظر قیمت بسیار مناسب هستند و نصب آن ها نیز از گلس های پلاستیکی راحت تر است. تا حدودی ضربه های خارجی را نیز دفع می کنند اما کیفیت آن ها هیچگاه به گلس های تمپرد یا حرارت دیده نمی رسد.

پس تا اینجای کار، توصیه ما برای خرید گلس، گلس های تمپرد و نانو مایع هستند.

بهترین گلس گوشی برای گیم:

کسانی که به بازی کردن با گوشی های موبایل علاقه مندند مهم است که کیفیت و شفافیت صفحه حفظ شود و اثر انگشت و چربی روی صفحه باقی نماند. همچنین کیفیت واکنش پذیری لمسی گوشی و کارکرد صیح آن نیز برای گیمر ها بسیار مهم است.

اگز می خواهید همه این ویژگی ها را  داشته باشید، گلس سرامیکی مات را امتحان کنید.

گلس های سرامیکی مات در واقع از عرق کردن دست و جا گذاشتن رد کثیفی دست روی صفحه جلوگیری می کند و دید کاربران حفظ می شود.

همچنین جنس متریال به کار برده شده در گلس های سرامیکی مات به طوری است که واکنش پذیری صفحه تاچ و لمسی صفحه مختل نمی شود.

البته گلس های مات مانع انعکاس نور های مزاحم در محیط بیرون می شود و همین امر باعث می شود تا بازی کردن در محیط های بیرون و بدون سقف هم برای گیمر ها امکان پذیر باشد.

بهترین گلس گوشی موبایل برای بازی کردن و گیم

بهترین گلس برای گوشی های خمیده(صفحه های edge)

گلس زدن برای گوشی های ایج همیشه با چالش های خاص خودش همراه است. اگر از گلس های شیشه ای یا تمپرد استفاده کنید به احتمال زیاد بعد از مدتی گوشه های گلس بلند شده و زیر آن حباب می افتد. 

به طور کلی فروشندگان لوازم جانبی به شما توصیه می کند که از گلس های uv و نانو مایع استفاده کنید. البته اگر می خواهید از گلس های شیشه ای و تمپرد هم استفاده کنید راه کار های خاص خودش را دارد.

به این صورت است که مقداری از چسب مخصوص گلس را اطراف لبه های گوشی می ریزند و بعد اقدام به نصب گلس می کنند. ای کار باعث می شود که فضای خالی ممکن را پر کند و به هیچ وجه گلس بلند نشود.

توصیه گلس گارد هم همین کار است که از گلس های تمپرد استفاده کنید.

نکته مهم: در سری جدید گوشی های سامسونگ مثل گوشی s24 , s24 ultra به تازگی یک قلم اضافه شده که این قلم به شدت نسبت به ماده گلس نانو مایع یو وی واکنش نشان می دهد. به این صورت که قلم باد می کند و دیگر از جای خود بیرون نمی آید. برای جلوگیری از این اتفاق حتما موقع اجرای گلس، قلم آن را بیرون بیاورید.

بهترین گلس چه گلسی است؟ چه گلسی بخریم؟

بهترین گلس برای گوشی های آیفون

گوشی های آیفون به دلیل قیمت بالایی که دارند باید محافظت و مراقبت بیشتری از آ« ها صورت گیرد به همین دلیل باید از با کیفیت ترین گلس های موجود در بازار استفاده کنید. مثلا گلس های سوپر دی میتوبل، anti statiز mietubl، آنتی استاتیک، گلس های نانو مایع به شرط اصل بودن و گلس های نانو جامد پلیمری گزینه های خوبی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی های آیفون است.

بهترین گلس برای گوشی های سامسونگ:

برای گوشی های سامسونگ طیف وسیعی از گلس ها در بازار نوجود است. از گلس های سرامیکی و پلاستیکی گرفته تا گلس های فول شیشه ای و تمپرد و پرایوسی.

انتخاب بهترین گلس برای گوشی سامسونگ بستگی به خودتان دارد.اگر هزینه خرید گلس برایتان اهمتی ندارد، ما به شما خرید گلس super d یا گلس آنتی استاتیک را توصیه می کنیم. گلس های پرایوسی هم گزینه های مناسبی هستند.

بهترین گلس برای گوشی های شیائومی:

برای گوشی های شیائومی هم مثل گوشی های سامسونگ انواع و اقسام مختلف مدل ها در بازار ایران موجود است اما توصیه می کنیم سمت گلس های پلاستیکی نروید. گلس هایی مثل گلس سرامیکی، tpu و غیره که انعطاف بالایی دارند در مقابل ضربه نا توانند. به این صورت که وقتی گوشی شما ضربه می خورد گلس سالم می ماند اما صفحه نمایش گوشی می شکند!

نتیجه گیری:هنگام خرید گلس عمده، شاید در ذهن شما سوالات مختلفی مثل اینکه بهترین گلس موجود در بازار ایران چیست؟ و یا بهترین گلس ضد ضربه کدام است؟ و یا مثلا بهترین گلس برای گوشی های s23 ultra, آیفون 13,a 54, a34, آیفون 15 پرومکس، آیفون 14 پرو مکس 13 معمولی، بهترین گلس برای اپل واچ، بهترین گلس پرایوسی و... دزر ذهن شما بیاید. ما در مقاله بالا ب تمامی این سوالت پاسخ دادیم

ارادتمند_ گلس گارد

منابع: ytimes.com، 

بهترین گلس، گلسی است که هم در برابر خط و خش و هم در برابر ضربات خارجی مقاوم باشد. گلس های شیشه ای تمپرد و گلس های نانو مایع این ویژگی را دارند.

فعلا در بازار ایران برند میتوبل از همه برند های دیگر قابل اعتماد تر است. گلس های سوپر d  آنتی استاتیک و پرایوسی این شرکت جزو بهترین ها هستند.

گوریلا گلس در واقع اسم فناوری تولید شیشه ی فابریک روی صفحه نمایش است. گوریلا گلس در حال حاظر از نظر پیشرفت در تکنولوژی به درجه گوریلا گلس victus+ رسیده است.

2 نظر در “راهنمای خرید و انتخاب بهترین گلس محافظ صفحه برا گوشی، آیفون،سامسونگ و شیائومی

  1. متین گفت:

    با سلام
    بنده ۴۵۰ عدد از گلس های سوپر دی خرید کردم میخاستم بدونم این نوع گلس رو میتوانم برای گوشی های ارزشمند به مشتریانم پیشنهاد بدم؟

    1. درود
      به نظر می رسه شما تجربه گلس های سوپر دی رو نداشتین. یکی از بهترین های بازاره مخصوصا اگه تولید شرکت میتوبل باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *