وبلاگ

آیا گلس شکسته به گوشی آسیب می زند؟

گوشی با گلس شکسته و آسیب های آن

ادامه استفاده از گوشی یا تبلت با گلس شکسته هرگز ایده خوبی نیست. نه تنها انگشتان خود را در معرض خطر بریدگی قرار می دهید ، بلکه صفحه نمایش دستگاه خود را نیز در معرض خطر خراشیدگی وآسیب قرار می دهید که در وهله اول قرار بود از آن محافظت کند. بسیار مهم است که تعویض گلس خود را در بالای لیست کارهای خود قرار دهید، اما اگر محافظ صفحه اضافی در دسترس ندارید، راه هایی وجود دارد که می توانید به طور موقت محافظ صفحه خود را تا زمانی که یک محافظ جدید تهیه کنید تعمیر کنید. در این پست، می‌خواهیم به ۶ خطر استفاده از محافظ صفحه‌نمایش ترک خورده ، نحوه تعمیر محافظ صفحه و نحوه برداشتن محافظ صفحه برای باز کردن فضا برای محافظ صفحه جدیدتان  بپردازیم .

6 آسیب استفاده از گلس شکسته و ترک خورده

ممکن است فکر کنید که ترک‌ها و شکستگی های گلس مشکل بزرگی نیستند، تا زمانی که هنوز بتوانید صفحه نمایش خود را به وضوح ببینید. در واقع، حتی یک ترک کوچک در محافظ صفحه نمایش شما می تواند گوشی یا تبلت شما را در خطر آسیب غیرقابل جبران قرار دهد و همچنین می تواند خطر ایمنی قابل توجهی باشد علاوه بر این، یک محافظ صفحه آسیب دیده به طور جدی تجربه کاربری کلی شما را مختل می کند. در اینجا 6 خطر استفاده از محافظ صفحه نمایش ترک خورده آورده شده است :

1. محافظ صفحه ترک خورده می تواند صفحه گوشی را خراب کند 

اگر گلس محافظ صفحه شما آسیب دیده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که قطعات ریز گلس محافظ صفحه منجر به ایجاد خراش های کوچک روی صفحه نمایش گوشی شما شود، به خصوص اگر محافظ صفحه شیشه ای باشد .

2. خطر بریدگی دست

 اگر همچنان به استفاده از محافظ صفحه آسیب دیده خود ادامه دهید ، انگشتان خود را در معرض خطر بریدگی لبه شیشه ای تیز محافظ قرار می دهید . Business Insider گزارش داده است که کاربر به طور متوسط تقریباً 2600 بار در روز تلفن خود را لمس می کند، بنابراین اگر محافظ صفحه تلفن شما آسیب ببیند، در واقع خطر بسیار زیادی برای سلامتی در خطر است.

گلس ها هم مانند شیشه سکوریت وقتی می شکنند به ذرات خیلی ریز تبدیل می شوند. در صورت بریدگی دست، این ذرات ریز می توانند درون زخم ما ماندگار شوند و یا حتی وارد جریان خون شوند!

3. سخت افزار گوشی در معرض خطر

گلس از صفحه نمایش گوشی شما در برابر ترک خوردگی، خط و خش، گرد و غبار، روغن و سایر خطرات محافظت می کند. اگر محافظ صفحه به هر نحوی ترک خورده یا آسیب دیده باشد، صفحه نمایش و سخت افزار دستگاه به سادگی محافظت نمی شود.

4. تأثیر منفی بر تجربه مشاهده

ترک یا شکستگی در گلس محافظ صفحه نمایش گوشی، کیفیت تصویر گوشی شما را مخفی می کند و تاثیر منفی قابل توجهی بر تجربه مشاهده خواهد داشت.

5. صفحه لمسی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد

بسته به شدت محافظ صفحه آسیب دیده شما ، عملکرد صفحه لمسی شما ممکن است در مناطق خاصی پاسخگو نباشد.

6. گوشی با گلس شکسته درخور شخصیت شما نیست

تلفن شما همچنین یک وسیله جانبی است که سلیقه و زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد شخصی شما را نشان می‌دهد. اگر محافظ صفحه نمایش شما دارای ترک هایی باشد که روی آن رگه هایی ایجاد شده است، در نهایت ظاهر شما را از بین می برد.

 

خطرات استفاده از گوشی موبایل با گلس شکسته و خرد شده

چگونه یک محافظ صفحه نمایش ترک خورده را تعمیر کنیم

تعمیر محافظ صفحه نمایش ترک خورده امکان پذیر است ، اما به شدت توصیه می شود که محافظ صفحه نمایش ترک خورده را در اسرع وقت تعویض کنید ، زیرا هیچ تعمیر محافظ صفحه به طور کامل یکپارچگی محافظ صفحه نمایش شیشه ای سالم را باز نمی گرداند با این اوصاف، در اینجا چند روش برای نحوه تعمیر محافظ صفحه وجود دارد که باید به ایمن نگه داشتن صفحه نمایش شما تا زمانی که یک محافظ جدید تهیه کنید، کمک می کند.   

1. دو لایه لاک ناخن بزنید

نه، شوخی نمی کنم. در مورد آن فکر کنید، لاک ناخن شما نه تنها ناخن های شما را زیبا می کند، بلکه یک پوشش محافظ نازک نیز ایجاد می کند که می توانید از آن برای محافظت از قسمت های آسیب پذیر محافظ صفحه نمایش شکسته خود استفاده کنید . بدیهی است که شما می خواهید از لاک ناخن بی رنگ (برق ناخن) برای انجام این کار استفاده کنید.

  • صفحه نمایش را با یک پارچه میکروفایبر پاک کنید.
  • با احتیاط یک لایه نازک از لاک ناخن را روی خطوط ترک در محافظ صفحه بمالید.
  • اجازه دهید لاک خشک شود، سپس لاک اضافی را با یک کارت اعتباری یا ناخن خود بکشید.
  • لایه دوم لاک ناخن را بزنید و اضافی آن را دوباره بخراشید.

2. مایع پوشش سرامیکی را اعمال کنید  

می‌توانید از یک محصول تجاری که به طور خاص برای محافظت از صفحه‌نمایش طراحی شده است، مانند محافظ صفحه شیشه‌ای سرامیکی مایع، برای پر کردن شکاف‌های محافظ صفحه یا حتی جایگزینی کامل محافظ صفحه استفاده کنید. این در واقع به یک محصول محبوب تر در بازار محافظ تلفن تبدیل شده است. با این حال، هنوز هم همان درجه حفاظتی را که یک محافظ صفحه نمایش شیشه سکوریت می تواند ارائه دهد، ندارد. با این حال، در تعمیر موقت محافظ صفحه نمایش شیشه ای کار بسیار خوبی انجام می دهد، زیرا می تواند پوشش اولئوفوبیک را بازیابی کند و می تواند اطمینان حاصل کند که خود صفحه گوشی یا تبلت شما در برابر خراش محافظت می شود.

  • صفحه نمایش را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.
  • یک لایه نازک از مایع پوشش را روی نواحی آسیب دیده بمالید و اجازه دهید تا پوشش بچسبد . زمان پوشش 20-30 دقیقه طول می کشد، بنابراین صبور باشید.
  • هر گونه اضافی را پاک کنید و تا زمانی که یک محافظ صفحه نمایش شیشه ای جدید تهیه کنید، می توانید ادامه دهید .

3. نوار گوریل را روی صفحه تلفن بچسبانید

نوار گوریلا یک محصول قابل تعمیر برای صفحه نمایش گوشی و تبلت است که می تواند برای محافظت موقت از محافظ صفحه آسیب دیده نیز استفاده شود .

  • صفحه نمایش را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.
  • مقدار نوار گوریلا را که برای ابعاد گوشی خود نیاز دارید اندازه بگیرید و آن را برش دهید.
  • مطمئن شوید که گرد و غبار یا ذرات روی سطح دستگاه باقی نمانده است و نوار را روی صفحه گوشی بچسبانید .

نحوه حذف محافظ صفحه نمایش ترک خورده

حتی اگر فقط چند ترک کوچک روی محافظ صفحه داشته باشید ، محافظ صفحه به مرور زمان ترک می‌خورد و توانایی آن برای محافظت از تلفن شما بدتر و بدتر می‌شود. برداشتن محافظ صفحه نمایش ترک خورده و جایگزینی آن با محافظ جدید بهترین کاری است که می توانید انجام دهید تا قبل از اینکه دیر شود از آسیب واقعی به صفحه نمایش گوشی خود جلوگیری کنید. با دنبال کردن این 4 مرحله، محافظ صفحه نمایش ترک خورده خود را بردارید :

مرحله 1 - اعمال گرما بر روی صفحه نمایش. بهتر است از سشوار در دمای کم حدود 15 ثانیه استفاده کنید. این کار باعث تضعیف چسب محافظ صفحه می شود و حذف ایمن صفحه نمایش را امکان پذیر می کند.

مرحله 2 - محافظ صفحه را از گوشی خود بردارید. گوشه ای از محافظ صفحه را انتخاب کنید و از چیزی سخت اما نازک استفاده کنید تا بین محافظ و صفحه نمایش گوشی خود قرار بگیرد. به آرامی آن را در اطراف لبه ها کار کنید تا زمانی که احساس کنید می توانید محافظ صفحه را با انگشتان خود جدا کنید. برای این کار می توانید از کارت ویزیت ، ناخن، کارت اعتباری یا خلال دندان استفاده کنید. از چیزهای فلزی مانند سکه یا سنجاق قفلی استفاده نکنید وگرنه صفحه نمایش خود را خراش خواهید داد!

مرحله 3 - محافظ صفحه را جدا کنید. محافظ صفحه را به آرامی و با احتیاط جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک انتهای تلفن خود شروع کرده و به سمت انتهای دیگر کار کنید. مطمئن شوید که اجازه ندهید محافظ صفحه خم شود زیرا ممکن است ضربه بخورد. در صورت تمایل، می‌توانید از دستکش‌های کتانی استفاده کنید تا در هنگام برداشتن قسمت‌های ترک خورده یا بریده‌شده محافظ صفحه، خطر بریدن انگشتانتان را کاهش دهید.

مرحله 4 - صفحه گوشی خود را تمیز کنید. هنگامی که محافظ صفحه به طور ایمن جدا شد، از یک پارچه میکروفایبر و مقداری محلول تمیزکننده صفحه برای پاک کردن هر چسبی که با محافظ صفحه جدا نشده است استفاده کنید. همچنین می توانید به آرامی روی سطح صفحه نمایش ضربه بزنید تا هر خرده ریز شیشه محافظ صفحه را از بین ببرید.

هنگامی که محافظ صفحه نمایش ترک خورده خود را حذف کردید، مطمئن شوید که در اسرع وقت یک محافظ جدید نصب کنید، و سپس صفحه گوشی یا تبلت شما اساساً به همان اندازه جدید است! محافظ‌های صفحه بهترین دفاع در برابر آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش گوشی هستند و هزینه چندانی هم ندارند، بنابراین قطعاً دست از کار نکشید و یک محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای با کیفیت بالا مانند گلس سوپر دی super d میتوبل، گلس آنتی استاتیک میتوبل یا گلس های فول تهیه کنید . گلس های سوپر دی و آنتی استاتیک، محافظ صفحه نمایش 9H Tempered Glass را ارائه می دهد که به خوبی در برابر ترک خوردگی، بریدگی و خراش مقاومت می کند. همچنین دارای پوشش ضد اثر انگشت است.

4 نظر در “آیا گلس شکسته به گوشی آسیب می زند؟

  1. samin گفت:

    یعنی گلس شکسته انقدر میتونه خطرناک باشه؟

    1. بله.. اگر محافظ صفحه شیشه ای باشه، قسمت ترک خورده شیشه ممکنه در نهایت انگشت شما را زخم کنه. من هرگز اجازه نمی دهم کودکی با گوشی با گلس شکسته یا محافظ صفحه شیشه شکسته بازی کنه فقط هرچه زودتر یک گلس جدید بخرید و جایگزین کنید.

      میتونید تا زمانی که یک محافظ گلس جدید بخرید از همین گلس شکسته استفاده کنید. بهتره که از چسب نواری باریک استفاده کنید و قسمت‌های ترک خورده را بچسبانید تا از انگشتانتان در برابر بریدگی محافظت کنید.

  2. قیطانی گفت:

    من یک ترک و شکستگی کوچک گلس شیشه ای دارم. آیا باید آن را تعویض کنم؟ اگر نه، آیا هنوز آنقدر استحکام دارد که از گوشی من محافظت کند؟

    1. بله، به طور کلی توصیه می شود محافظ صفحه نمایش شیشه ای ترک خورده را جایگزین کنید. حتی اگر ترک ممکن است کوچک باشد، می تواند توانایی گلس را برای محافظت موثر از تلفن شما به خطر بیندازد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید آن را جایگزین کنید:

      محافظت ضعیف: محافظ صفحه نمایش ترک خورده می تواند استحکام کلی آن را تضعیف کند و اثربخشی آن را در محافظت از تلفن شما در برابر آسیب کاهش دهد
      خطر خراش: ترک در محافظ صفحه می تواند منجر به ایجاد خراش های کوچک روی صفحه نمایش گوشی شما شود، به خصوص اگر محافظ صفحه نمایش شیشه ای باشد
      نگرانی های ایمنی: ادامه استفاده از محافظ صفحه نمایش ترک خورده انگشتان شما را در معرض خطر بریده شدن توسط لبه شیشه ای تیز قرار می دهد
      کاهش عملکرد: بسته به شدت ترک، عملکرد صفحه نمایش لمسی شما ممکن است در مناطق خاصی پاسخگو نباشد
      زیبایی شناسی کاهش یافته: ترک های روی محافظ صفحه می تواند ظاهر کلی گوشی شما را از بین ببرد
      در حالی که ممکن است محافظ صفحه نمایش ترک خورده همچنان سطحی از محافظت را ارائه دهد، بهتر است آن را تعویض کنید تا از محافظت بهینه از گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *