وبلاگ

آیا گلس یو وی UV برای گوشی موبایل ضرر دارد؟ +نظرات کاربران

آیا گلس محافظ صفحه یو وی uv برای گوشی ضرر دارد؟

با افزایش هزینه های تعمیرات گوشی و همچنین گران شدن قطعات موبایل، هوشمندانه ترین کار مراقبت از گوشی قبل از خراب شدن آن است. به طور معمول یک سوم هزینه گوشی مربوط به صفحه نمایش آن است که اگر آسیب ببیند یا بشکند، هزینه سنگینی روی دستمان می گذارد.

گوشی های edge ایج یا صفحه خمیده بیشتر از بقیه به محافظت نیاز دارند. یک صفحه نمایش با لبه منحنی، تجربه تماشای طبیعی و زیبا تری را برای کاربر ایجاد می کند. زیرا به نظر می رسد تصویر فراتر از لبه صفحه نمایش است. با این حال، برخی از افراد ممکن است برای محافظت از دستگاه در برابر خط و خش یا آسیب، استفاده از گلس محافظ صفحه یا قاب محافظ  را آزار دهنده بدانند.

گلس مایع یو وی UV چیست؟

گلس uv نوع جدیدی از گلس های موجود در بازار هستند که مخصوص تلفن های همراه با صفحه نمایش های خمیده تولید شده اند و همراه با لامپ uv و چسب مخصوص نصب گلس یو وی، به فروش می رسد. چسباندن این گلس آسان است و نیاز به تجربه ی خاصی ندارد و تنها کافی است چسب را روی صفحه نمایش گوشی ریخته، گلس را روی تلفن همراه تنظیم کنید و لامپ یو وی را برای چسبیدن گلس برای چند ثانیه روی آن نگه دارید. البته به این سادگی هم نیست و بهتر است نصب آن را به متخصص ها بسپارید. این گلس ها پس از نصب تا 99.9 درصد حساسیت اولیه صفحه نمایش را برای شما فراهم می سازند و هیچ تاثیر منفی در کیفیت صفحه نمایش ایجاد نمی کنند. علاوه بر موارد ذکر شده با نصب این گلس با تجمع حباب و گرد و غبار مواجه نمی شوید.

با نصب گلس uv دیگر از دردسرهایی مانند اثر انگشت، لک و چربی روی صفحه نمایش خبری نیست و این نوع از گلس ها همچنین در برابر آب، ضربه و خط و خش نیز مقاوم می باشند.

مزایا و معایب گلس یو وی چیست؟

مقاومت در برابر خراش

محافظ های صفحه نمایش UV معمولا دارای یک لایه ضد خش هستند که می تواند به محافظت از صفحه نمایش دستگاه شما در برابر خط و خش کمک کند. این همچنین می تواند به حفظ ارزش در هنگام فروش مجدد گوشی شما کمک کند.

صرفه اقتصادی

هزینه تعویض صفحه نمایش خمیده بسیار بالاست، در حالی که محافظ های صفحه نمایش UV عموما مقرون به صرفه هستند و نسبت به قیمت ال سی دی، راهی ارزان برای محافظت از صفحه نمایش گوشی شما است.

کاهش حساسیت لمسی

برخی از کاربران ممکن است متوجه شوند که محافظ صفحه نمایش UV می تواند حساسیت لمسی دستگاه های آنها را کاهش دهد و استفاده از آن را دشوارتر کند. این می تواند به ویژه برای دستگاه هایی با صفحه نمایش حساس به فشار یا آنهایی که به شدت به ورودی لمسی وابسته هستند مشکل ساز باشد.

این یعنی برای دریافت پاسخ لمسی کاربر مجبور است فشار بیشتری را روی صفحه اعمال کند. البته این اتفاق خیلی کم پیش می آید.

نصب آسانی ندارد

نصب محافظ صفحه نمایش UV به مراحل نصب بیشتری نسبت به سایر محصولات محافظ صفحه نیاز دارد و مستلزم قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش است. اگر غیرحرفه ای هستید، ممکن است لازم باشد چند بار آزمون و خطا کنید.

محافظ های صفحه UV برای محافظت از صفحه نمایش دستگاه شما در برابر خط و خش مفید هستند. با این حال، آنها همچنین دارای معایبی هستند، مانند کاهش حساسیت لمسی و احتمال ایجاد حباب یا نقص پوششی. صرف نظر از این، آنها یکی از بهترین محافظ های صفحه نمایش برای گوشی های منحنی در نظر گرفته می شوند.

 

 

پیام شرکت شیائومی به کاربران در مورد گلس محافظ صفحه نمایش یو وی UV مایع

هشدار شرکت شیائومی در رابطه با گلس های یو وی UV مایع و آسیب آن ها به گوشی موبایل

کاربر گرامی،

از اعتماد شما به انتخاب شیائومی برای تجربه گوشی هوشمند خود قدردانی می کنیم. ما اهمیت مراقبت از گوشی های هوشمند را درک می کنیم، به ویژه هنگامی که صحبت از محافظت از صفحه نمایش دستگاه شما می شود. از آنجایی که گلس ها و محافظ‌های چسب یو وی UV مایع محبوبیت پیدا می‌کنند، به‌ویژه برای گوشی‌های هوشمند با نمایشگر منحنی (edge)، ما می‌خواهیم خطرات احتمالی مربوط به برنامه روی صفحه‌نمایش دستگاهتان را مورد توجه شما قرار دهیم. هنگام استفاده از این محافظ ها، خطر قابل توجهی وجود دارد که چسب مایع که برای اطمینان از سلامت و ایمن ماندن استفاده می شود، ممکن است به کلیدهای فیزیکی، پورت شارژ، سوراخ بلندگو و پوشش باتری نفوذ کند. این ممکن است منجر به مشکلات مختلفی شود، از جمله راه‌اندازی مجدد غیرمنتظره، عملکرد نادرست دکمه‌ها، صدای بلندگو، و کنده شدن چرم پوشش باتری. برای اطمینان از تجربه ای روان برای همه کاربران، ما اکیداً توصیه می کنیم از محافظ های چسب مایع UV استفاده نکنید زیرا ممکن است منجر به اختلال در عملکرد شود که می تواند ضمانت شما را باطل کند. درعوض، توصیه می‌کنیم گزینه‌هایی مانند گلس های شیشه ای، گلس های سرامیکی و یا آنتی استاتیک را برای محافظت بدون نگرانی از صفحه نمایش در نظر بگیرید، که نیازی به استفاده از چسب یا چسب مبتنی بر اشعه ماوراء بنفش مایع ندارند و عملکرد بهینه دستگاه را تضمین می‌کنند. این شرکت همچنین محافظ صفحه نمایش و نصب رایگان را برای کاربران Redmi Note 13 Pro+ ارائه می دهد.

با تشکر تیم شیائومی

تجربه کاربران مختلف در مورد گلس یو وی uv و ضرر های آن:

سمانه می گوید:

محافظ‌های صفحه UV قطعاً کاملاً خطرناک هستند، همانطور که از چندین ویدیوی یوتیوب در مورد اینکه چگونه برخی از آنها در نهایت به دستگاه شما آسیب می‌رسانند مشهود است. اما آنها به دلیل در دسترس نبودن گزینه های دیگر، محبوب ترین گزینه برای دستگاه های صفحه نمایش خمیده هستند.

آیا دلیلی وجود دارد که OnePlus محافظ صفحه نمایش رسمی را برای پرچمداران صفحه نمایش خمیده خود تولید نمی کند؟

حسین می گوید:

من هنوز یک ماه نشده گلس یو وی خریدم کناره هاش باد افتاده اعصابم خورده 

بدون هیچ علتی از بغل هوا افتاده

همکلاسیم داشت اصلا اینجوری نمیشد 

محمدیان گفته:

سلام من بردم فروشگاه برام نصب کردن ۶۰ هم پول دادم بازم زیرش سه تا حباب اندازه یه نقطه رفته که نشون میده چسبش زیاد کیفیت خوبی نداره ولی بازم قابل چشم پوشیه اخه قبل از این هم از همین مدل به مدت سه سال استفاده کردم و عالی بود کیفیت گلسش خوبه و قابل قبول تاچ رو اصلا ضعیف نمیکنه توی رنج خودش و بیشتر، اگر نفر کار بلد نصبش کنه ارزش خرید داره

محدثه گفته:

برای شاید بار 20 ام سفارش میدم این مارک رو نسبت به قیمت عالیه و راحت هم نصب میشه حتما قبل از نصب با چسب شیشه ای نواری روی کلید ها و میکروفون و بلندگو رو بپوشونید تا چسب توش نره و اینکه از اون مایع هم کم بریزین وگرنه افتضاح به بار میاد.

نظیف کار گفته:

دوستان به هیچ عنوان توصیه نمیکنم گلس های معمولی از همه بهترن این گلس اولش خوب میچسبه ولی بعد دو هفته حباب ایجاد میشه از کناره هاش. ضمن اینکه چسب ش باعث پوسیدگی لاستیک دکمه های موبایل میشه و دکمه های موبایلتون میوفته اصلا پیشنهاد نمیکنم

مهران گفته:

دقت کنید که قطرات چسب رو بهم چسبیده بریزید و نقطه نقطه پخشش نکنید چون باعث حباب ایجاد شدن میشه و با فشار ملایم رو گلس در تمام سطح پخشش کنید و تمام سوراخ های گوشی رو کاملا با چسب کاغذی بپوشونید که بره داخلش دیگه مصیبت دارید.

صالح گفته:

من گلس UV را 3 بار نصب کردم و به طور متناقض سومی از همه بدتر شد. حتی با وجود دکمه های چسب زده شده و دانستن اینکه چه اتفاقی می تواند بیفتد، در نهایت بیچاره شدم . نتیجه 2 ساعت تمیز کردن با الکل ایزوپروپیل و همچنین سوزن بود 😅

من افرادی را می شناسم که گلس های خود ترمیمی PPF را روی گوشی خود قرار می دهند. جالب به نظر می رسد. کسی تجربه شخصی داره؟

نتیجه گیری:

گلس های یو وی به دلیل حالت مایع آن قبل از قرار گرفتن روی گوشی، می تواند سطح صفحه نمایش را کاملا بپوشند. به همین دلیل بهترین گزینه برای گوشی های صفحه خمیده هستند. برای گوشی های معمولی دلیلی برای استفاده از گلس های یو ویuv وجود ندارد.

نکته مهم این است که حتما از گلس با جنس خوب و معروف استفاده کنید و نصب آن را نیز به متخصص و کاربلد آن بسپارید.

سوالات متداول:

خیر، گلس یو وی برای گوشی ضرر ندارد اما باید بسیار دقت کنید تا مایع یو وی به داخل منافذ گوشی و دکمه ها وارد نشود. در کل اگر به صورت صحیح و با احتیاط کامل نصب شود هیچ آسیبی به گوشی نمی رساند.

خیر، گلس UV برای محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش طراحی شده و می‌تواند به کاهش آسیب‌های نوری کمک کند. اما، نصب و جدا کردن آن ممکن است دشوار باشد.

بله، اما باید با احتیاط عمل کنید تا به صفحه نمایش آسیبی وارد نشود. استفاده از ابزار مناسب و دنبال کردن دستورالعمل‌های محصول توصیه می‌شود.

 خیر، گلس UV معمولاً بدون تأثیر منفی بر کیفیت تصویر طراحی می‌شود، اما ممکن است در برخی موارد باعث کاهش روشنایی شود.

 گلس UV برای اکثر گوشی‌های موجود در بازار مناسب است، اما به طور کلی گلس های یو وی برای گوشی هایی با صفحه خمیده edge به کار می رود. باید از سازگاری آن با مدل خاص گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

یک نظر در “آیا گلس یو وی UV برای گوشی موبایل ضرر دارد؟ +نظرات کاربران

  1. تک درخت جنگل گفت:

    سلام. گوشی من s24 هستش که چند وقت پیش رفتم گلس یو وی مایع دار بندازم. موقع چسبوندنش یکم از مایع به قلم برخورد کرد و باعث شد قلم باد کنه و دیگه بیرون نیاد. مثل روغن ترمز برای کاسه نمد عمل می کنه. یادتون باشه موقع نصبش یا قلم گوشیو جدا کنین یا کلا از یو وی استفاده نکنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *